Soukromá vyšší odborná škola umění a reklamy Orange Factory

Denní tříleté studium Reklamní tvorby pro absolventy středních škol

Soukromá Vyšší odborná škola umění a reklamy Orange Factory nabízí tříleté odborné studium Reklamní tvorba studentům s maturitou. Nabízíme studium, které vás připraví na práci v multimediálních a reklamních agenturách, grafických studiích, polygrafickém průmyslu a marketingových odděleních společností zaměřených na výrobu a obchod.

Absolvent vzdělávacího programu Reklamní tvorba je odborníkem se všeobecným i specificky zaměřeným vzděláním. Studenti vzdělávacího programu Reklamní tvorba jsou připravováni tak, aby se mohli stát velmi platnými profesionály ve své profesní kariéře.

Absolvent má všeobecný přehled, vyznačuje se výtvarným, estetickým a kulturním vnímáním, ovládá techniky, postupy a nástroje zpracování obrazu, ovládá prostředky reklamy a marketingu, je připraven k vedení zakázky a projektu, získává efektivní pracovní návyky.

Vyšší odborná škola klade důraz na osobnostní charakteristiky profesionála v oboru jak v oblasti vztahu k ostatním (týmový duch, asertivní komunikace, otevřenost, fair-play), tak ve vztahu k sobě: disciplína, odvaha, zdravé sebevědomí, i ve vztahu k řešenému problému: důslednost, pečlivost, organizovanost a pořádnost. Škola dbá na to, aby vzdělávání vedlo k profesionalitě v oboru.

Uplatnění absolventů:
Reklamní agentury
Specializovaná studia
OSVČ
Media
Marketingová a další oddělení středních a velkých podniků

Absolventi mohou vykonávat povolání jako odborníci v reklamních, výstavářských i v multimediálních agenturách, grafických studiích, jako návrháři reklamních kampaní v prodejních řetězcích i v marketingových odděleních velkých výrobních i obchodních firem jako art directoři, grafičtí designéři, animátoři, gamedesignéři, ilustrátoři, fotografové, samostatně nebo v agenturách jako reklamní a módní fotografové, fotografové pro DTP studio, v redakcích novin a časopisů, v polygrafickém průmyslu, jako reklamní poradci, manažeři a administrátoři projektu, asistenti či marketingoví odborníci. Propojení znalostí z oblasti výtvarného umění, práva, marketingu a managementu umožní vysoce kvalifikovanou úroveň komunikace s komerční i výtvarnou sférou. Absolventi mohou pracovat na pozicích samostatných pracovníků reklamy pro péči o klienty, pro výběr, plánování a nákup médií, pro průzkum reklamy, jako samostatní koordinátoři reklamní tvorby, produkční komerčních výstav, reklamních projektů, marketingových kampaní, produkční společenských akcí, samostatní pracovníci zákaznického servisu, samostatní výtvarníci reklamy, odborníci marketingu, marketingoví manažeři, samostatní grafičtí designéři, animátoři.

Tato povolání jsou v souladu s Národní soustavou povolání a jsou uplatnitelná na českém trhu práce a odpovídají v Národní soustavě kvalifikací kvalifikační úrovni profesí, které mohou absolventi vykonávat.

Reklamní fotografie

Jakub Douda

Společné předměty

Rétorika a stylistika, Anglický jazyk, Dějiny vizuální kultury a estetické vnímání, Teorie a dějiny reklamy, Marketing, Média, Projektový management, Kreativní seminář, Aplikovaná psychologie, Portfolio a scrapbook, Právo, Odborná praxe

Předměty pro Reklamní fotografii

Fotografická tvorba, Technologie analogové a digitální fotografie, Digitální zpracování fotografického obrazu, Fotografická postprodukce a digitální ilustrace, Audiovizuální a multimediální tvorba, Počítačová grafika, Výtvarná příprava, Produkce reklamní fotografie

Reklamní fotografie

Reklamní fotografie je v našem zaměření brána jako prostředek komunikace a je studována v několika rovinách. Jde o zvládnutí média, o schopnost vyjádřit svoji myšlenku, a o její svébytné autorské provedení.

Chápeme reklamní tvorbu jako prvek, který má zásadní ekonomický význam a formuje životní styl společnosti a pokud je dělána poctivě a eticky, pomáhá spotřebiteli orientovat se v produkci současné společnosti.

Po odborné stránce je student uveden do všech specifických oborů tvůrčí fotografické praxe, studiem základů fotografického zobrazování je student veden k získávání profesních návyků a dovedností tvořící základ jeho vlastní samostatné autorské práce

Reklamní fotografie připravuje absolventa školy jako vzdělaného a poučeného výtvarníka s vlastním výtvarným stylem, který je současně připraven stát se rovnocenným členem marketingového týmu a má schopnost transformovat myšlenky kampaně do vizuálně účinného sdělení.

Cílem je připravit absolventa schopného reagovat svébytným autorským přístupem na všechny formy společenské objednávky a svou tvorbou tak rozhodným způsobem vstupovat do oblasti vizuálních komunikací ať už se jedná o práci v reklamních agenturách, nakladatelských a vydavatelských domech, kulturních i výrobních institucích, stejně jako v komerčních i neziskových sférách.

Přijímací řízení

Reklamní grafika

Společné předměty

Rétorika a stylistika, Anglický jazyk, Dějiny vizuální kultury a estetické vnímání, Teorie a dějiny reklamy, Marketing, Média, Projektový management, Kreativní seminář, Aplikovaná psychologie, Portfolio a scrapbook, Právo, Odborná praxe

Předměty pro Reklamní grafiku

Grafická tvorba, Počítačová grafika, Výtvarná příprava, Kresba, Typografie a písmo, Fotografická postprodukce a digitální ilustrace, Tiskové techniky a technologie, Design pro digitální média, Audiovizuální záznam

Studenti Reklamní grafiky jsou systematicky připravováni pro profesionální praxi. Hlavní důraz je kladen na samostatnou i týmovou práci, a to jak v rovině invenční, tak v rovině technologické. Grafik designér je tvůrčí osobnost schopná přísně systematického uvažování, ale zároveň i bourání konvencí a vytváření vlastních zcela uvolněných řešení.

Výuka je zaměřena na rozvoj schopnosti grafického interpretování světa, bezeslovné komunikace a budování vlastních vizuálních názorů. Student spojí svou kreativitu a výtvarné schopnosti s technickými znalostmi.

Zcela zásadní součástí je znalost tiskových technik i elektronického publikování. Výuka se věnuje tomu, aby student dokázal svůj návrh zhotovovat se zřetelem k výhodám a omezením daného média nebo nástroje a aby dokázal bezchybně připravit data pro výstup jak polygrafický, tak digitální.

Ve výuce je důležité také typografické zaměření. Studenti se učí porozumět vnitřním zákonitostem písma, propojení písma s obrazem, vhodné použití fontu pro danou příležitost, písma upravovat i vlastní písma vytvářet v programu k tomu speciálně určeném.

Studenti jsou povzbuzováni k tomu, aby navazovali na svou tvorbu, styl, oblíbené techniky a své dovednosti dále tříbili pro budoucí využití v praxi. Stále větší důraz je kladen na blízký přechod do praxe, zejména konfrontací s reálným profesionálním prostředím. Všechny práce musejí splňovat kritéria funkčnosti, komunikační vstřícnosti a estetické kultivovanosti.

Důraz je kladen především na výtvarnou stránku realizovaných projektů, inovativní postupy, ale také na marketingovou a psychologickou použitelnost a funkčnost díla.

Protože se valná část grafiky stále více posouvá k elektronickému publikování, je tento trend reflektován v zapojování dynamické grafiky do výuky. Studenti se učí vytvářet animované kompozice, animované prezentace, animovanou infografiku i dynamickou reklamu pro širokoúhlé obrazovky i velkoplošné projekce.

Absolventi nacházejí uplatnění v grafických a reklamních studiích, jako produkční, manažeři, ilustrátoři, typografové, sazeči, grafici-operátoři i v polygrafickém průmyslu.

Přijímací řízení

Prostorový design

Společné předměty

Rétorika a stylistika, Anglický jazyk, Dějiny vizuální kultury a estetické vnímání, Teorie a dějiny reklamy, Marketing, Média, Projektový management, Kreativní seminář, Aplikovaná psychologie, Portfolio a scrapbook, Právo, Odborná praxe

Předměty pro Prostorový design

Prostorový design, Počítačová grafika, Výtvarná příprava, Kresba,Typografie a písmo,Tiskové techniky a technologie, Konstrukce a technologie, Produkce prostorového designu,Audiovizuální záznam

V prostorovém designu jsou studenti vyučováni v navrhování designu interiérů, nábytku, sociálních zařízení, věci denní potřeby i designu elektronických zařízení se zřetelem k moderním trendům při současném respektování osobitého výtvarného projevu jednotlivce.

Studenti jsou vedeni k samostatné tvůrčí invenci a podporuje se jejich aktivita. Seznamují se s druhy materiálů, spojů a konstrukcí a se zásadami tvorby prostorových objektů, výtvarného řešení exteriérů, orientačních systémů a uceleného řešení propagačních a výstavních akcí včetně jejich organizace a produkce.

Velkou roli ve výuce zastává výuka různých druhů 3D programů od  Google Sketchup po Blender a Cinemu 4D. Studenti jsou vyučováni k produktivnímu 3D modelování, aplikování materiálů, světel a renderování do fotorealistických vizualizací.

Součástí Prostorového designu jsou přípravy a realizace výstavních stánků na profesionálních výstavách a veletrzích. Student získává a dále rozvíjí prostorové vidění, umí svoji představu vizualizovat v digitální podobě, vytvořit nákres i postavit maketu.

Absolvent má vlastní invenci a dokáže vytvořit výtvarný návr, do kterého promítá současné reklamní i psychologické prostředky, narýsovat technický nákres, postavit maketu, kompletně zhotovit daný úkol a pak jej kultivovaně prezentovat.

Nachází uplatnění jako produktový designér, interiérový designér, designových studiích jako produkční, manažer, v postprodukci, v architektonických studiích a ateliérech, jako 3d modelář, jako odborník pro vizualizace.

Přijímací řízení

Reklamní produkce

Společné předměty

Rétorika a stylistika, Anglický jazyk, Dějiny vizuální kultury a estetické vnímání, Teorie a dějiny reklamy, Marketing, Média, Projektový management, Kreativní seminář, Aplikovaná psychologie, Portfolio a scrapbook, Právo, Odborná praxe

Předměty pro Reklamní produkci

Produkce a Account management, Aplikovaný finanční management, Konverzace v anglickém jazyce, Počítačová grafika, Výtvarná příprava, Audiovizuální záznam, Technologie a postupy pro Reklamní produkci

Studenti Reklamní produkce získají aplikovaný vhled do svého oboru, který kombinuje management se specifickými požadavky praxe reklamní tvorby. Ta je charakteristická stresujícími krátkými termíny a chronicky nestandardními požadavky kreativní části týmu.

Studenti se v reklamní produkci učí vedení komunikace s klientem, řešení komplikovaných situací, jako může být prezentace briefu, finálního produktu, řešení neshod a konfliktů, soustředí se také na budování loajality klienta.

Probíráno je plánování celého procesu od prvních schůzek nad briefem přes kompletní plánování a realizace až po závěrečné vyhodnocení a péči o klienty a účastníky zakázky po dokončení a rovněž logistické a organizační zajištění mezinárodního projektu.

Studenti se učí v praktických cvičeních jak komunikovat s dodavateli a členy týmu, jak zadávat úkoly, kontrolovat, jak vyjednávat a jak kooperovat činnosti. Seznámí se s procesem kooperování a řízení celého týmu lidí, zástupců zákazníka, fotografové, režiséři, art direktoři a další. Tito lidé jsou však do jisté míry v jiných fázích procesu jeho zadavateli, a v určitém slova smyslu nadřízenými nebo zákazníky. Autorita produkčního a jeho schopnost všechny zorganizovat je proto naprosto kritická, vůbec se nemůže opřít o žádnou hierarchii. Jeho vyjednávací pozice s dodavateli je navíc opět velmi křehká. Nezřídka je doslova závislý na jejich dobré vůli a ochotě plnit nestandardní požadavky v nestandardním čase s často velmi napjatým rozpočtem. Jediná jeho šance jsou tedy opět velmi nadstandardní vztahy. Pro tuto dvojakou roli je třeba velmi specifické přípravy.

Studenti jsou vedeni tak, aby respektoval standardní dělbu rolí, práce a kompetencí, ale zároveň byli schopni flexibilně reagovat a v praxi volit pragmaticky efektivní postup. Důraz je kladen na profesionalitu i na profesionální prezentaci, studenti jsou vedeni i k tomu, jak zvládat i klienta, který pravdu nebo adekvátní kvalifikaci nemá a přesto jej nechceme ztratit. Studenti získávají praktickou zkušenost s projektem, jeho šablonou včetně projektového plánu, kontrolních seznamů a rozpočtu.

Přijímací řízení

Animace

Společné předměty

Rétorika a stylistika, Anglický jazyk, Dějiny vizuální kultury a estetické vnímání, Teorie a dějiny reklamy, Marketing, Média, Projektový management, Kreativní seminář, Aplikovaná psychologie, Portfolio a scrapbook, Právo, Odborná praxe

Předměty pro zaměření

Animovaná tvorba, Digitální animace, Výtvarná příprava, Storytelling, Scénáristika, Zvuk, 3D tvorba, Filmové triky a postprodukce

Studenti se seznamují s animací a jejími obecnými pravidly a principy. Východiskem je pochopení a zvládnutí základních principů animace. Jsou vyučováni jak autorské animaci, tak práci v týmu, učí se vytvořit komplexně celý animovaný film, od vymýšlení námětu, sestavení literárního scénáře, ztvárnění a zachycení výtvarné podoby díla, efektivního vytvářeni storyboardu, psaní storyboardu podle zavedeného způsobu a norem, zvládnutí principu animatiku a práce s ním po dobu celého tvůrčího procesu až po animování klíčových snímků a fázování.

Jsou vedeni k tomu, aby pochopili filmovou řeč jako podstatu animovaného filmu, sdělili základní myšlenky, je podněcována jejich tvůrčí fantazie a jsou povzbuzováni ke svéráznému zpracování daného tématu. Učí se pracovat s výtvarnou stylizací, dramatickou zkratkou a nadsázkou.

Studenti se rovněž seznamují s existujícími animačními technikami. Důraz je kladen na zvládnutí základních animačních principů, na schopnost používat základní disciplíny, jako je animace kroku, skoku, chůze do prostoru, rytmizace animace, synchronizace obrazu se zvukem, pohyb zvířat, výrazová chůze, vyjádření emocí, řeči těla, synchronizace mluveného slova a animací – technika lyps-synchu, zvládnutí animované přípravy, schopnost vystavět pointu,

Velký díl vyučování je zaměřen na 3D animaci. Od modelování postav a prostředí, přes nastavení kostí a rigování, po samotnou animaci 3D objektů a animované postprodukce.

Velký důraz je kladen také na zvládnutí práce v týmu, schopnosti komunikace, způsoby efektivní spolupráce, schopnost přizpůsobení se danému způsobu práce.

Absolvent je schopen zvládnout širokou paletu animačních technik, od kreslené animace, přes ploškovou až k 3D animaci, má být schopen pracovat v týmu a mít svůj osobitý výtvarný projev, ale také schopnost používat současné trendy.

Absolvent je připraven na profesní dráhu ve full-servisových reklamních agenturách, ve filmových, televizních a reklamních studiích, jako televizní grafik, v postprodukci, jako 3D modelář, rigger nebo animátor.

Přijímací řízení

Gamedesign

Společné předměty

Rétorika a stylistika, Anglický jazyk, Dějiny vizuální kultury a estetické vnímání, Teorie a dějiny reklamy, Marketing, Média, Projektový management, Kreativní seminář, Aplikovaná psychologie, Portfolio a scrapbook, Právo, Odborná praxe

Předměty pro Gamedesign

Gamedesign, Počítačová grafika, Výtvarná příprava, Kresba, Storytelling, Základy programování her, Gamifikace, 3D tvorba

Gamedesign je zaměřen na základní koncepty a principy konstrukce her. Teorie je vždy rozvíjena do praktických aplikací, tak aby studenti měli možnost herní prvky a principy objevovat kolem sebe. Praktická část je věnována tvorbě her a jejich elementů v rámci různých médií, postavených na různých principech.

Studenti vytváří a testují své první hry tak, aby měli možnost se v průběhu studia učit nejen z teorie, ale i z vlastních zážitků. Studenti jsou vedeni k praktickému přístupu, tak aby v rámci týmové práce byli schopni velmi efektivně spolupracovat s dalšími profesemi.

Studenti jsou povzbuzováni, aby směřovali ke koncepčnímu a organizačnímu uvažování, zároveň je u nich vyučováno programátorské uvažování i základy programování jako i schopnost navrhnout výtvarné koncepty hry.

Student měl být schopen vymyslet téma i ideu hry, zvolit vhodný interface a všechny herní prvky. Gamedesign je postaven tak, aby herní principy dokázali studenti využít jak pro tvorbu her určených čistě k zábavě, tak pro tvorbu her s dalším posláním (reklama/marketing, gamifikace v managementu, vzdělávací hry, atd.).

Absolventi mají vhled do herních principů, zvládají programování i navrhování grafiky her a jsou schopni delegovat práci dalším profesím – programátor, výtvarník, grafik. Nacházejí uplatnění v reklamních agenturách, vývojářských studiích, herních studiích, v marketingu, ve firmách vyvíjejících aplikace pro chytré telefony a tablety. Pracují na pozicích gamedesignér, produkční, grafik, programátor.

Přijímací řízení

ninja